lördag 4 februari 2017

4. Min frukost idag


Igår hittade jag till min stora glädje två små hembakta bröd i frysen. Havretekakor visade det sig vara. Mums! Så jag åt dem, rostade med smör, till frukost. Jag drack Kränkus ekologiska regnbågste, som jag fått av en vän för något år sedan, med mjölk i. En stund senare var det dags för en skål fil med müsli. Och innan dagens långpromenad klämde jag även i mig en banan och ett glas mjölk.

Jag är väldigt konservativ vad det gäller frukost och äter alltid ungefär samma: te (helst grönt i och för sig), rostad macka (hembakt om det finns), filmjölk och müsli. Till imorgon finns det tyvärr inget hembakt bröd, eftersom jag inte hunnit baka idag, men det får la gå ändå. Vi har köpebröd hemma, som tur är.

Vad äter ni till frukost? Ändrar ni era vanor eller kör ni på samma år ut och år in?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...