lördag 29 juli 2017

Böcker vi läser just nu

G väljer Fia Eliassons "Vem äter...?"

G älskar att läsa böcker! Han blir alltid glad när han fattar att det är läsning på gång och han ger ifrån sig ett litet irriterat ljud när boken är slut. Jag tog med mig fyra av hans favoritböcker nu på vår semester men kände efter några dagar ett starkt behov av att skaffa fler.

Skärhamns bibliotek levererade. De har en hörna för småbarn med pekböcker och puffar på golvet. Där satt vi och läste en stund tills morfar tröttnade. Då valde jag några böcker och så åkte vi hem.

Särskilt fina är Fia Eliassons bok "Vem äter...?" och Lena Sjöbergs illustrationer i boken "Ticke tack" med text av Lennart Hellsing.

Vilka böcker älskar ni och era barn? Tipsa mig!

2 kommentarer:

  1. HEJ!
    Kolla gärna in böckerna om Ture av Anna-Clara och Thomas Tidholm. Ser kanske inte mycket ut för världen, de är rätt korta små historier men min grabb älskade de böckerna när han var liten. Är en särskild melodi i dem när de läses, inte rim men ändå och rätt lagom som godnattsagor i den åldern din pojke är.
    Sedan är Alfons-böckerna givna precis som Mamma Mu-böckerna. De sistnämnda kunde både jag och mannen ligga och skratta åt då de är roliga både för vuxna och barn, fast på olika sätt.
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det ska jag kolla upp! Ture, alltså! Spännande. Alfons verkar han vara för liten för än, och säkert Mamma Mu också, men det kommer en tid för dem med!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...